Nederlandse badmintonners Tabeling en Piek verslaan top 3 koppel tijdens kwartfinale German Open 2019

Nederlandse badmintonners Tabeling en Piek verslaan top 3 koppel tijdens kwartfinale German Open 2019

In de kwartfinale van de German Open 2019 in Mulheim an der Ruhr heeft het Nederlandse badmintonduo Robin Tabeling en Selena Piek voor een absolute stunt gezorgd door Japanners Yuta Watanabe en Arisa Higashino - de nummers 3 van de wereld - in drie games uit te schakelen.

De eerste game ging met 21-19 verloren, geen moment hadden Robin en Selena de leiding. Hierna kwamen Robin en Selena in de tweede game direct op voorsprong, maar verloren deze vroeg weer tot ze vanaf 18-18 succesvol langszij kwamen en met 18-21 een derde game zekerstelden.

In de derde game kregen Papendallers Tabeling en Piek vanaf 9-9 een bescheiden maar essentiële voorsprong in handen en deze lieten ze tot 15-21 niet meer los.

Door deze knappe en zeker onverwachte winst op het Japanse topduo plaatsen de Nederlanders zich voor de halve finale van de German Open 2019, een BWF World Tour Super 300 toernooi met een prijzengeld van US$ 150,000. In die halve finale spelen de Team NL Badminton spelers tegen Hafiz Faizal en Gloria Emanuelle Widjaja - zesde geplaatst - uit Indonesië.

Instagram

Om dit Instagram-bericht te tonen is toestemming voor media-cookies nodig.

WhatsApp X

Wat vind je van dit artikel?

Meer over dit onderwerp

Olympisch badmintonner Robin Tabeling ambieert rol in bestuur Badminton Nederland

Olympisch badmintonner Robin Tabeling ambieert rol in bestuur Badminton Nederland

Revolutie in de dop: BWF voert druk op met synthetische shuttles in internationale toernooien

Revolutie in de dop: BWF voert druk op met synthetische shuttles in internationale toernooien

Robin Tabeling verovert mixtitel op German Open 2025

Selena Piek en Robin Tabeling op jacht naar hattrick bij Yonex Dutch Open 2024